Noa heem. - Reisverslag uit Hulsberg, Nederland van Frans en Tony M - WaarBenJij.nu Noa heem. - Reisverslag uit Hulsberg, Nederland van Frans en Tony M - WaarBenJij.nu

Noa heem.

Blijf op de hoogte en volg Frans en Tony

28 Augustus 2012 | Nederland, Hulsberg

ZONDAG 26 AUGUSTUS
Onze laatste volle dag in Harrogate. Het kan niet op, we hebben alweer een super ontbijt, waar je een hele dag op kunt teren. Vandaag mag er wèl gelald worden, want er is een tafel van 8 gentlemen, die gisteren waarschijnlijk goed aan de whisky hebben geroken en vandaag hun leuke momenten herhalen voorzover dat mogelijk nog is. Mozart valt daarom uit vandaag.
We bezoeken today enkele intresting places van “The Dales”, en worden goed gesopt tijdens een walk in Darham. We weten in the meantime, dat er every day een shower te expecten valt en dat we niet melten.
Het wordt today verder nog car uitmesten, koffers arrangeren, een badje taken en lekker early between the sheets on one ear. Tomorrow begint de travel back home. I let nog from me hearen. CU.
Het engels gaat ons trouwens steeds beter af …
MAANDAG 27 AUGUSTUS
Het laatste ontbijtmaal. Het uur heeft geslagen. Vandaag is het “Abmarsch”. Voldaan van het ontbijt checken we uit. De auto mag nog ingeladen op de parkeerplaats blijven staan, want wij gaan eerst shoppen. Doelwitten zijn de Primark, Marks & Spencers en allerlei andere zaken alwaar vermeend voordeel te behalen is. Onze umbrellas hebben erg veel geleden en zijn gehavend. We kopen en gebruiken vervangende, nieuwe paraplu’s van de Primark. Betty’s Tearoom staat ook weer op de lijst, want dié luxezaak is ook in Harrogate, yes! Aldaar aangekomen, ja, je raadt het al, schuiven we aan, maar nu wèl achteraan de queue. Er staan nog een vijftig-tal culinaire hongerige wolven van klasse vóór ons. We rekenen op een half uur eer we de thee zullen bereiken. De serveerster deelt buiten al de menu-kaarten uit, zodat de bestellingen sneller geleverd gaan worden. Aangezien wij geen lunch gaan gebruiken, enkel tea and scones, en aangezien er nog plaats in de thee-kamer is, worden wij uit de rij geplukt en mogen direct naar binnen. Ik had graag de duim op mijn neus willen zetten en het geluid van “De laatste Rolo” richting rij gestuurd. Wijselijk maar niet gedaan, daarom smullen we de laatste keer in alle luxe van de Earl Grey tea uit zilveren tea-set, in bone-china cups, versgebakken scones met preserves and clotted cream. Het pinkje strekt inmiddels al vanzelf.
De boot vertrekt om 20.30 uur en inscheping vanaf 17.00 uur. Wij willen niet op de boot ‘dineren’, dus duiken we direct voor Hull het plaatsje Howden in. Wij hopen een lichte maaltijd te vinden, maar helaas, het tijdstip past niet en alle gelegenheden zijn dicht of de keuken is niet open. Wij worden wel verrast door een typisch engels dorpje met de heuse Howden Minster. De eet-wensen worden aangepast en wij laten ons als een pief verwennen in het restaurant van de “Pride of Rotterdam”, de boot van P&O-Ferries, welke ons naar Nederland verscheept. We trakteren ons nog op een laatste Bulmers en een bel wijn en bijna waggelend (van de golven) zoeken wij de slaapplaats op in onze buitenhut nummer 10168.
Als we wakker worden zijn wij in de buurt van Rotterdam. Een croissant, een bak leut, uitschepen en we staan reeds om 12.00 uur bij de thuisblijvers Jeanine en Guido op de stoep.
Engeland zit erop, dus ik ga over in de verleden tijd:
Wij genoten een 19-daagse autovakantie langs engelse steden, kusten en streken. Wij maakten kennis met de engelse gastvrijheid, waarden en normen en vooral de correcte en hoffelijke engelsen zelf. We trotseerden regen, zon en wind. De Bora verplaatste ons veilig en zuinig over dik 2.000 linkse mijlen met een gemiddelde van 4,3 liter per 100 km.
Engeland lijkt geen buurland en zo voelt dat ook. Alles is er net íets anders, echter niet beter of slechter. Wel duurder.
Deze reis beoordeelden wij zelf met een hoog punt. Met een hoog cultuur-, geschiedenis- en wetenschappelijk gehalte. Wij zullen Engeland zeker nogmaals met een stevig bezoek verblijden. “Es God bleef”, uiteraard.
Wij danken de lezers voor hun (geplaatste) reacties. Daar hebben we van genoten. Dat was leuk. Zo was het prettig en direct communiceren met het thuisfront.
Bij een volgende reis van formaat houden we jullie weer op deze manier op de hoogte.
Gegroet, Tony en Frans.

• 31 Augustus 2012 - 15:30

Jeroen En Lindsay:

Wij zullen jullie volgen bij jullie next big trip, but to the other side of the world!!!

• 31 Augustus 2012 - 16:43

Jeanine En Guido:

Te gek!!! wij zullen jullie uiteraard ook weer volgen! keep up the good work!

• 31 Augustus 2012 - 20:52

Math En Gerda:

Hoi jullie daar, wat hebben we nou. Ik zet computer aan en jullie zijn alweer thuis. Dat kan toch niet, jullie zijn nog maar net weg en nu al terug. Volgens ons klopt niet helemaal dat dat 19 dagen waren. Het lijkt veel meer op een week!!! Zo snel gaat de tijd. En wij "moeten" nog gaan achter 14 dagen. Overigens die regen hadden jullie beter in Engeland kunnen laten ha, ha.
    Wij zijn net naar Heytse geweest om de kindertjes uit te zwaaien, ze zijn nu op weg naar Zuid Frankrijk. En die van Elsloo verblijven in het Zillertal.
    Tot slot nog iets over het reisverslag van jullie. Dat was mooi. Maar het ging toch allemaal heel erg snel. Want wij zitten niet doorlopend achter de computer, en daardoor komen sommige verslagen heel snel achter elkaar. Overigens die Bora die moet jullie niet snel verkopen, misschien komt er binnenkort een zuinigheids wedsrtijd en dat wint hij zeker.
    Groetjes,
    Math en Gerda