Romantic English - Reisverslag uit Ambleside, Verenigd Koninkrijk van Frans en Tony M - WaarBenJij.nu Romantic English - Reisverslag uit Ambleside, Verenigd Koninkrijk van Frans en Tony M - WaarBenJij.nu

Romantic English

Blijf op de hoogte en volg Frans en Tony

24 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Ambleside

WOENSDAG 22 AUGUSTUS
Vandaag een beetje feest voor ons twee. 15 jaar getrouwd. En ongevraagd een super (feest)ontbijt, cooked bij Nick. Voor Frans natuurlijk de Full English met bacon, ei, boon, tomaat, worst, toast, champignon en voor Tony de organic jochurt met verse aardbei, druif, citrus, meloen, framboos, appel en toast met preserves. Oh ja, de corn-flakes vergeten. Nick is de B&B-man met kleine snor en sjlieps, die na het eieren pocheren en spek wentelen om 09.00 uur naar zijn werk gaat (advocatuur). Zijn gezellige vrouw en gastvrouw Ethna met een kus en “Buy, my love” achterlatend. Zij kan niet koken volgens haar: zij dient op, stoft af, ruimt op, maakt schoon, wast af en casseert in. Dit particulier overnachtingsbedrijf heeft slechts drie kamers te verhuren maar alles staat in het teken van hospitality. Hier maak je meer contacten. Alles is tot in de puntjes verzorgd. Een B&B met 3 C’s. Clean, Cosy, Comfort. Bij Booking.com staat dit verblijf vermeldt met zeer goede recenties. Een reden waarom wij geboekt hebben. Dus: Barnefell, Ambleside. Ethna vraagt voortaan direct bij haar te boeken: Booking.com vraagt commissie bij het aanleveren van gasten. We krijgen haar business-card.
Regen vanmorgen. Elke dag een buitje. Forecast is de hele dag. We stappen dus in en touren door het natte Lake District totdat het droog wordt. Ondertussen bezoeken we de meest engels-engelse plaatsjes, oud en vergeten, waar de tijd stil staat. Rijden langs kilometers “afrastering”, gemaakt van opgestapelde keien en stenen. Niet alleen langs de weg, maar ook in de weiden, over de bergen, in de dorpen, langs de paden. Zo een typisch landschap ! Verbazen ons over de ronde kale bergen, ze zijn zo hoog. Bedwingen een pas, maar zonder sneeuw. Wandelen alleen als strandjutters op een verlaten strand, we vinden enkel plastic flessen. Verdwalen in donkere, vochtige, mossige bossen. Betrappen een kwal. Zoeken, maar vinden geen kliffen. Inderdaad een ander gezicht van Engeland. Het toerisme concentreert zich in enkele stadjes met de bekende prullaria- en souvenirwinkeltjes, samengaand met overvloedige pub’s, terrassen en allerlei soorten eetgelegenheden. Overdag zijn veel wandelaars actief. Wij morgen ook, tenminste, de weersverwachtingen zijn prima te noemen..
DONDERDAG 23 AUGUSTUS
En ja hoor. Alhoewel de zon niet schijnt is het droog. Onze maag knort al, als we aan het SO denken (Super Ontbijt). Dit willen we niet missen, dus om 08.30 zitten we klaar, want om 09.00 uur is Nick weg.
We pakken onze rugzak in, de route is klaar, een lange van 8,5 mijl, nog effe toileteren, en dan begint het te regenen. Go or no-go ? Gelukkig spettert het niet lang en aan de luchten te zien durft Frans groen licht te geven om te vertrekken.
Gewapend met paraplu en regenjas, in de nieuwe wandelbroeken, in trampeltempo. Temperatuur is uitstekend, de pijpen worden al ras afgeritst en de fleecetrui-mouwen om het middel geknoopt. Foto here, foto there, foto everywhere. Een wonderschone route, van het dorp naar het buurdorp en weer terug. Om twee meren heen, heuveltjes, beekjes, schapen, schone lucht, een grot en munten in oude boomstammen. Deze omstreken zijn volgens ons het meest engels. Romantisch, liefdevol, zowel in landschap, in mensen, in doen en laten. Iedereen heeft respect voor iedereen en de natuur.
Woorden schieten tekort, daarom heb ik foto’s toegevoegd.

• 24 Augustus 2012 - 10:56

De Blaauwtjes,:

Nog van harte gefeliciteerd met jullie 15 jarig huwelijk. Frans heb je je vrouwtje ook lekker verwend die dag. Als deze reis een voorbereiding is op de grote reis naar New Zeeland volgend jaar, is er een ding wat in New Zeeland wat zeker beter is en dat is het weer. Groetjes en have fun. SU 15 september vol verhalen at the blues place.

• 24 Augustus 2012 - 11:51

Lindsay:

Waar vind je die geldboom en hebben ze die ook in euro's?? Haha

• 25 Augustus 2012 - 11:57

Math En Gerda:

Mooi jullie verhalen te lezen. Op de foto's is goed tezien dat er er vaak regent alles is er groen.
    Proficiat met jullie 15 jarig huwelijk, welk metaalsoort hoort hierbij? Hier is de ergste hitte voorbij en hier ook regen nu.Verder gaan onze kinderen en kleintjes ook de komende dagen op vakantie de ene partij gaat naar Frankrijk de andere vertrekken morgen en weten niet waarheen.